VİZYONUMUZ
İdare, öğretmen, öğrenci ve velilerimizin katılımını ve isbirliğini sağlayacak bir eğitim programını uygulamaya koyarak, eğitim ve öğretimde "BÜTÜNLÜĞÜ" sağlayarak gelecek nesillerin kendilerini tanıyarak hayata atılmalarını gerçekleştirmektir.
HEDEFİMİZ
Sorumluluk, işbirligi ve karşilikli saygının vurgulandığı bir eğitim topluluğu içinde, her öğrencinin yaş dönemine özgü gelisim görevlerin başaı ile tamamlaması ve bir üst gelisim dönemine hazırlanması amaçlanmaktadır.
İLKELER
İdare, öğretmen, öğrenci ve velilerimizin katılımını ve isbirliğini sağlayacak bir eğitim programını uygulamaya koyarak, eğitim ve öğretimde "BÜTÜNLÜĞÜ" sağlayarak gelecek nesillerin kendilerini tanıyarak hayata atılmalarını gerçekleştirmektir.
HEDEFİMİZ
Sorumluluk, işbirligi ve karşilikli saygının vurgulandığı bir eğitim topluluğu içinde, her öğrencinin yaş dönemine özgü gelisim görevlerin başaı ile tamamlaması ve bir üst gelisim dönemine hazırlanması amaçlanmaktadır.
İLKELER
-Faaliyetler tüm öğrencilere yöneliktir. Çünkü amaç, bütün öğrencilere ulaşmaktır.
-Öğrencilerin kendilerini tanımalarını sağlamak.
-Birimin organize edilmis ve planlı bir müfredati vardır.
-Müfredat, ögrencilerin bilişsel, duygusal ve fiziksel gelişimlerini temel alır.
-İletişim becerileri ve insanlararasi ilişkiler, programın ayrılmaz parçasıdır.
-Öğrenciler sürekli gelişme sürecinde olduklarından, gözlenen davranışlar kalıcı degıl,değisebilir niteliktedir.
-Öğrencilerin daha etkin ve verimli bir şekilde öğrenmelerine katkıda bulunur.
-Herkese potansiyelini geliştirme ve özünü gerçeklestirmek için olanaklar saglanmalıdır.
- Gelişimsel rehberlik modeli, okuldaki eğitimsel süreçler bütünlüğünün tamamlayıcı bir parçasıdır.
-Rehberlik programının geliştirilmesinde, okuldaki tüm personelin katılımı ve isbirligi sağlanmazsa, beklenen verim alınamayacaktır.
YÖNTEM
-Öğrencilerin kendisi ve içinde bulunduğu durum hakkında bilgi vermek.Geliştirici düşünmede yardım etmek.
YÖNTEM
-Öğrencilerin kendisi ve içinde bulunduğu durum hakkında bilgi vermek.Geliştirici düşünmede yardım etmek.
-Öğrenci ile etkileşim içinde bulunan tüm bireyleri,ögrencilerin gelişim görevlerini başarı ile tamamlamaları konusunda eğitmek. Veliye Yönelik Rehberlik Çalışmaları öğrencilerin bütün olarak gelişimini hedefleyen Rehberlik Servisi, ögrencilere yönelik faaliyetleri gerçeklestirmenin yanında ögrencilerle iletisim içinde bulunan tüm bireyleri, pedagojik gelişmelerden haberdar etme ve bireysel egitim süreçlerini desteklemeyi amaç edinmiştir.Bu nedenle hazırlanan rehberlik çalışmaları programında veliye yönelik çalışmalara da yer verilmektedir. Aile ve gençlerimizin gelişimlerinde en önemli özdesim modeli olmaktadır. Teknolojik gelişmelerle beraber hızlı değişim süreçlerini yaşayan aileler, çocuk ve gençlerimizin bireysel ve sosyal ihtiyaçlarını karşılamak adına kendi donanımlarını sürekli olarak yenilemek ve eski bilinenlerin üzerine yenisini koymak zorunda kalmaktadır. Öğretim faaliyetlerini tamamlayan velilerimiz bu ihtiyaçlarını kendi bireysel çabalarıyla karşılayabilmekte ancak uygulamada gerçek anlamda olması gerekenleri öğrenme adına bir uzmanın rehberliğine ihtiyaç duyabilmektedirler. Bu ihtiyaçlarin karıilanmasına yönelik olarak rehberlik servisi, ailelerin gelişim dönemi özellikleri ve problem alanları konusunda belli bir bilgilenme sürecine girmelerini hazırladığı bültenler aracılığıyla sağlamaktadır. Bu bültenlerde; "Gelişim Özellikleri ve Sorun Alanlarini Yaklaşım Tarzının Belirlenmesi", "Ders Çalışma Becerileri", "Özgüven Gelişiminde Ailenin Rolü", "Etkili Ana-Baba Davranısları" konuları ana başlıklar olarak yer almaktadır. Anne-babaların çocuklarına istenen davranıs ve aliskanlıkları kazandırabilmeleri, çocuklarının kendi kendilerini denetleyen, duygu ve düşüncelerin özgürce ifade edebilen ve girişimci bireyler olmalarını saglayabilmeleri,öncelikle onları tanımaları ve onlarla saglıklı bir iletisim kurmalaryla mümkündür. Bu amaçla 2 yıl boyunca düzenlenen Ana-Baba Okulunda yer alan konulardan bazıları şöyledir:
"Kusak Çatışması",
"Meslek Seçimi",
"Genç ve Aile Ilişkileri",
"Cinsel Gelişim ve Cinsiyet rolleri",
"Yaygın Ana-Baba Rolleri",
"Okul Başarısı",
"Yaratıcılık ve Çocuk",
"Bireysel Gelişim ve İletişim",
"Gençlik Çağı",
"Gençlik Çağı",
"Ergenlik Dönemi" ve "Mesleğe Yönelme"
ÖĞRENCİYE YÖNELIK REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Okulumuz rehberlik servisi,çalışmalarını öğrenci merkezi olarak yürütmektedir. Çalışmalarımız hazırlık sınıfından lise son sınıfa kadar kesintisiz bir süreci takip eder.rehberlik çalişmalarında hedefimiz, sorumluluk, isbirligi ve karsılıklı saygının vurgulandığı bir eğitim anlayısı içinde,her öğrencinin yaş dönemine özgü gelişim görevlerini başarıyla tamamlaması ve bir üst gelişim dönemine hazırlanmasını sağlamaktır. Eğitim-öğretim yılı içinde rehberlik çalışmalarımız; öğrenciyle bireysel görüşme, grup çalişmaları, veli görüsmeleri çercevesinde yapılmaktadır. Rehberlik çerçeve programı dahilinde uygulanan envanterler,grup çalışmaları, oyunlar,anketler ile öğrencilerimizi daha yakından takip etmek ve tanımak hedeflenmiştir.bunun yanında ihtiyaç duyulan öğrencilerimize uygulanan bireysel test teknikleri de çalışmalarımıza yol göstermektedir. Yapılan çalışmalar ve sonuçları, her öğrencinin bireysel dosyalarında gizlilik çerçevesinde saklanmaktadır.
GRUP ÇALIŞMALARI:
Her yaş dönemine özgü yaşanabilecek sıkıntıların daha önceden önlemını almak ve öğrencilerimizi bilgilendirmek amacıyla yapılan çalışmaların ana başlıkları aşağıda belirtilmiştir:
*Verimli ders çalişma grup çalışması
ÖĞRENCİYE YÖNELIK REHBERLİK ÇALIŞMALARI
Okulumuz rehberlik servisi,çalışmalarını öğrenci merkezi olarak yürütmektedir. Çalışmalarımız hazırlık sınıfından lise son sınıfa kadar kesintisiz bir süreci takip eder.rehberlik çalişmalarında hedefimiz, sorumluluk, isbirligi ve karsılıklı saygının vurgulandığı bir eğitim anlayısı içinde,her öğrencinin yaş dönemine özgü gelişim görevlerini başarıyla tamamlaması ve bir üst gelişim dönemine hazırlanmasını sağlamaktır. Eğitim-öğretim yılı içinde rehberlik çalışmalarımız; öğrenciyle bireysel görüşme, grup çalişmaları, veli görüsmeleri çercevesinde yapılmaktadır. Rehberlik çerçeve programı dahilinde uygulanan envanterler,grup çalışmaları, oyunlar,anketler ile öğrencilerimizi daha yakından takip etmek ve tanımak hedeflenmiştir.bunun yanında ihtiyaç duyulan öğrencilerimize uygulanan bireysel test teknikleri de çalışmalarımıza yol göstermektedir. Yapılan çalışmalar ve sonuçları, her öğrencinin bireysel dosyalarında gizlilik çerçevesinde saklanmaktadır.
GRUP ÇALIŞMALARI:
Her yaş dönemine özgü yaşanabilecek sıkıntıların daha önceden önlemını almak ve öğrencilerimizi bilgilendirmek amacıyla yapılan çalışmaların ana başlıkları aşağıda belirtilmiştir:
*Verimli ders çalişma grup çalışması
*Ergenlik dönemine ait psikolojik ve fizyolojik degiskenler ile ilgili bilgilendirme ve başa çıkma
*Sosyal basarı geliştirme
*Sınav kaygısı ve başa çıkma yolları
*Yaratıcı problem çözme yolları
*Not tutma becerilerini geliştirme
*Sorumluluk alma
*Arkadaşlık ilişkileri
*Oryantasyon çalışmaları
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ:
Gelişim dönemlerinin olası sıkıntılarının dışında yaşanabilecek bozuklukların ve sorunların tanmlanması aşamasında da birimimiz tarafindan çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Yaşanabilecek sorunlar asağıda belirtilmiştir;
*Dikkat eksikliği
PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK FAALİYETLERİ:
Gelişim dönemlerinin olası sıkıntılarının dışında yaşanabilecek bozuklukların ve sorunların tanmlanması aşamasında da birimimiz tarafindan çeşitli çalışmalar yapılmaktadır. Yaşanabilecek sorunlar asağıda belirtilmiştir;
*Dikkat eksikliği
*Okul ve uyum sorunları
*Akademik zorluklar
*Anne-çocuk iletişim; aile içi çatışmalar
*Gelişim dönemi ile ilgili sorunlar
*Meslek seçimi ve mesleğe yöneltme
*Arkadaşlık ilişkisi
*Özel öğrenme bozuklukları
*Öğretmen-öğrenci-veli iletişimi
SEMİNERLER:
Yukarıdaki çalışmalarımızın yanı sıra, ergenlik döneminden başlayaraköğrencilerimize çeşitli konularda seminer çalısmaları hazırlanmaktadır. Bu çalışmalar, okulumuzun rehber uzmanları veya dışarıdan okulumuza davet edilen, konusunda uzman kişiler tarafindan verilmektedir. Örneğin:
SEMİNERLER:
Yukarıdaki çalışmalarımızın yanı sıra, ergenlik döneminden başlayaraköğrencilerimize çeşitli konularda seminer çalısmaları hazırlanmaktadır. Bu çalışmalar, okulumuzun rehber uzmanları veya dışarıdan okulumuza davet edilen, konusunda uzman kişiler tarafindan verilmektedir. Örneğin:
-iletişim-Zararlı alışkanlıkların kişi ve toplum üzerinde etkisi
-Ergenlik dönemi fizyolojik gelişmeler
-Ergenlik dönemi özellikleri
-Meslek tanıtım özellikleri
-Sınav kaygısı ÖSS tanıtım ve çalışmaları
MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI:
-Meslek okulu olmamız nedeniyle meslek tercihi ve çalışma koşulları konusunda bilgi verilmektedir.
MESLEKİ REHBERLİK ÇALIŞMALARI:
-Meslek okulu olmamız nedeniyle meslek tercihi ve çalışma koşulları konusunda bilgi verilmektedir.
-Mesleki geziler düzenlenmektedir.
Yorumlar
Yorum Gönder