Yusuf ÖZMERDİVENLİ ile röportaj






     Yasemin Duran: Yıllarca devlet okullarında idarecilik ve öğretmenlik yaptıktan sonra 11 yıl da özel sektörde dershane müdürlüğü yapmış,
yılların eğitimcisi olarak kendinizi tanıtır mısınız?
     Yusuf Özmerdivenli: En zor soru insanın kendisini tanıtmasıdır. Buna rağmen kısaca bahsedeyim:
                        İncesu 1944 doğumluyum. Liseyi Kayseri Lisesi’nde okudum, Kısmetmiş kendi mezun olduğum okulda yıllarca idarecilik,
 öğretmenlik yaparak oradan emekli oldum. Üniversiteyi Konya Selçuklu Üniversitesi’nde bitirdim. Müteakiben Argıncık Lisesi’ne atandım.
Orada öğretmen ve Müdür Başyardımcısı olarak 3 yıl çalıştıktan sonra vatani görevimi yapmak üzere ayrıldım. Askerlik görevimi Yedek Subay
Olarak tarihi İstanbul Selimiye Kışlası’nda tamamladıktan sonra Kayseri Lisesi’ne atandım. Fizik öğretmeni ve Müdür Yardımcısı olarak uzun
Yıllar görev yaptım. Öğrenciliğimle birlikte hayatımın çeyrek asrının geçtiği Kayseri Lisesi’nde binlerce öğrenci yetiştirmenin yanında birçok
Kalıcı hizmet ve esere imza attım. Yazı İşleri Müdürlüğü’nü bizzat üstlenerek KAYSERİ LİSESİ DERGİSİ’ni çıkardım. “Öğretmen Armağanı” ,
Kayseri Milli Eğitim Belgesi” gibi eserlerin hazırlanmasında görev aldım.
                         Kayseri Lisesi bünyesinde kurulan “14 Ekim Atatürk ve Cumhuriyet Eğitim Müzesi’nin” kurulmasını sağladım. Yeşilay, Erciyes,
Kayseri Lisesi Dergisi, Dergi Anadolu gibi dergilerle, Mahalli Gazetelerde çeşitli makale, deneme, inceleme ve araştırmalarım yayınlandı. Kayseri
 Lisesi’nin tarihini gün ışığına çıkarmak, Kayseri Lisesi’ni dünüyle, bugünüyle tanıtan; tarihi şanla, şerefle dolu, asırlık abide olan okulu gelecek
nesillere, gelecek kuşaklara tanıtmak; Kayseri Lisesi’nden bugüne kadar kimler yetişmiş, kimler bu kurumda hizmet vermiş, Kayseri Lisesine ait
belge, fotoğraf, hatıra vb. bilgileri zaman selinin önünden kurtarmak amacıyla üç ciltlik 2500 sayfalık “KAYSERİ LİSESİ 100. YIL ŞEREF
BELGESELİ’ni  hazırladım. 15 Temmuz 2000 yılında dershane müdürlüğü üzerine emekli oldum. 11 yıl da dershane müdürlüğü yaparak
eğitime 38 yıl hizmet vermiş oldum.
     Yasemin Duran: Meslek hayatınızda unutamadığınız bir anınız mutlaka olmuştur. Bunlardan birini bizimle paylaşır mısınız?
     Yusuf Özmerdivenli: Doğrudur. Meslek hayatımda unutamadığım, hatta ders alınacak ibret alınacak onlarca, yüzlerce anılarım olmuştur.  
                   Kayseri Lisesi’nde iken hem müdür yardımcısı olduğum, hem de fizik dersine girdiğim sınıfta Filiz isimli öğrencim vardı. Lise 3 de okulun
Bitmesine 6 ay kala kızı nişanladılar. Okulu bıraktırdılar. Eğer engellenmeseydi o öğrencim mutlaka bir kariyer sahibi olurdu. Öyle çalışkan ve zekiydi.
Şimdi ya doktor, profesör, avukat, öğretmen, mühendis vb. olurdu. Bu anımı Dergi Anadolu’da yazdım. Oradan devamını okuyabilirsiniz. Kayın
Validesi “Gelinim evimin sultanı olacak.”diyerek okumasını engellemişti. Dergi Anadolu’daki yazımın fotokopisi ektedir.
     Yasemin Duran: Sayın Hocam, mesleğinizi severek ve isteyerek mi seçtiniz? Öğrenci arkadaşlara tavsiyeleriniz nelerdir?
    Yusuf Özmerdivenli: Hemen hemen de bütün öğrenci arkadaşların mutlaka bir ideali bir amacı vardır. İyi bir üniversite kazanıp okumak, bir meslek,
makam, mevki sahibi olmak... Bunun yolu bu günlerden bu sıralardan geçer. Bunun için de bol bol kitap okuyunuz. Gireceğiniz üniversite sınavları içinde bu gereklidir.
Çünkü kitap okuyan bir kişinin:
1)       Anlama kabiliyeti artar.
2)       Yorum yapma kabiliyeti artar.
3)       Görüş ufku genişler.
4)       Dünyaya bakış açısı değişir.
5)       Kelime haznesi zenginleşir.
6)       Okuma hızı artar…
                                                                  
Kitap okuyan bir öğrenci olarak sınava girerseniz ÖSS sorusunu 40 saniyede okur, hemen lep demeden leblebiyi anlar, çözüme geçersiniz.
Kitap okumayan arkadaşınız aynı soruyu 60 saniyede okur. Hatta ne soruyor, ne istiyor diye geri dönüp okurken zaman kaybeder. Kitap okuyan
Öğrenci 1/3 oranında zaman tasarrufu yapar.
Hasılı kitap okumanın faydası saymakla bitmez. Boş zamanlarınızda bol bol kitap okuyunuz.
Mesleğinizi isteyerek mi seçtiniz sorusuna gelince… Evet, öğretmenlik sevdiğim, istediğim meslek idi. Kişi severek seçtiği meslekte başarılı olur. Bu
Konudaki duygu ve düşüncelerimi Dergi Anadolu’da yayınlanan makalemde anlatmıştım. Daha geniş bilgi için bu makalemi okuyabilirsiniz.
     Yasemin Duran: Röportaj yapma isteğimizi kabul edip bize zaman ayırdığınız için teşekkür ederiz.
     Yusuf Özmerdivenli: Birikimlerini siz gençlerle paylaşma fırsatı verdiğiniz için ben teşekkür eder; sağlık, başarı, mutluluk dolu günler temenni ederim.
                                                           

Yorumlar