Yılın Farklılık Yaratan Öğretmeninin Ankara Notları

Yılın Farklılık Yaratan Öğretmeninin Ankara Notları

S.Burhanettin AKBAŞ
Milli Eğitim Bakanlığı 24 Kasım için belirlediği sloganda “Öğretmen fark yaratır” diyordu. Milli Eğitim Bakanımız Ömer Dinçer Beyefendi de her yıl uygulanan “yılın öğretmeni” uygulamasına bir nokta koyarak bu yıl ilk kez “farklılık yaratan öğretmen” uygulamasını başlattı. Aslına bakarsanız yıllardır söylenen “ öğretmen vefakardır, cefakardır, özverilidir” söyleminden kurtulmak bile büyük başarıdır bana göre. Bu uygulama ise gerçek anlamda bir başarının habercisidir. Öğretmenin öncülük görevini hatırlatıyor, öğretmenin toplumda fark yaratan insan olduğunun ifade edilmesi, bu tanımlamanın yapılması, öğretmenlere yeni bir hedef vermektedir. Artık 24 Kasımlarda kimse hatır gönül işleri beklemesin bence. Bir yıl boyunca projeleri ile, ders dışı çalışmaları ile, kitapları, resimleri, bilim ve sanata katkılarıyla, sportif başarıları ile birbiriyle yarışan heyecanlı bir ordunun (700 bini geçtik) içinden çıkan kahramanları izleme imkanını bulacağız. Bu noktadan Bakanımız Ömer Dinçer Beyefendiyi kutlamak isterim.
Farklılık yaratan öğretmenler uygulaması şöyle gerçekleştirildi. Öğretmenler hayat hikayelerini, projelerini, başarılarını dosyalar halinde bağlı oldukları okullara sundular. İl Milli Eğitim Müdürlüklerinde öğretim üyelerinin de bulunduğu bir komisyon, üç öğretmenin ismini belirleyip Milli Eğitim Bakanlığı’na sundu. 81 ilden gelen üçer isim, öğretim üyelerinin yer aldığı bir komisyon tarafından il temsilcisi öğretmen olarak belirlendi. Ama bunun bir yarışma mantığı taşıdığı düşünülmemeli bence, farklılık yaratan yüzlerce, binlerce öğretmenimiz var ve bu uygulama ile nöbet değişimi devam edecek, genç ve yetenekli öğretmenlerimiz bu mesleğin rutin kısmına kendilerine kaptırmak yerine farklılık yaratma sevdasına düşeceklerdir ki yıllar yılı beklediğimiz şey budur aslında.
ANKARA GEZİMİZ VE 24 KASIM ETKİNLİKLERİ

Ankara gezimize Kayseri’den başlarken Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Kurucusu Prof.Dr.Turan Yazgan hocayı kaybettiğimizi aynı otobüste yolculuk yapma fırsatı bulduğumuz Metin Köse Beyefendiden öğrenmiştim. Kıymetli Hocamıza Allah’tan rahmet diliyorum, büyük hizmet sahibi bir insandı. Metin Köse Beyefendi, Sızır’da geçirmekte olduğu tatilini yarıda keserek İstanbul’a Turan Yazgan Hocanın cenazesine katılmak için dönüyordu. Metin Bey’le Ankara’da vedalaştık ve onu İstanbul’a uğurladık.
Biz, Ankara’da Başkent Öğretmenevi’nde kaldık. 23 Kasımda oldukça önemli etkinlikler vardı ve çok yoğun bir programla karşılaştık. Saat 9.00 ile 11.30 arası kısa bir Ankara gezimiz oldu. Bu gezide Altındağ bölgesindeki klasik Ankara evleri örnek alınarak yapılan “Altındağ tarihi evleri”ni, Sultan Camiini, Taceddin Dergahını ve Mehmet Akif Kültür Evini ziyaret ettik. Sonrasında Atatürk Orman Çiftliğinde bulunan Atatürk Evi Müzesi ile Ankara gezimizi tamamlamış olduk.
CUMHURBAŞKANIMIZ ABDULLAH GÜL, 81 İLİN ÖĞRETMEN TEMSİLCİSİNİ KABUL ETTİ

Aynı gün saat 13.00’te Cumhurbaşkanımız Abdullah Gül’ün 81 ilin öğretmen temsilcilerini kabulü gerçekleşti ve cumhurbaşkanımız öğretmenlerimizle öğle yemeğinde köşkte bir arada oldular. Ben de cumhurbaşkanımızla aynı masada yemek yemenin mutluluğunu yaşadım. Eşleri Hayrunisa Hanımla birlikte son derece mütevazi bir şekilde öğretmenlerle ayrı ayrı ilgilendiler ve sohbet ettiler. Sayın Cumhurbaşkanı, bütün öğretmenlerin farklılık yaratan özelliklerini bir bir inceleyerek onlarla sohbetler gerçekleştirdi ki sanırım meslektaşlarımız için tarihi anların yaşandığı bir zamandı.
Saat 15.00’te Meclis Başkanımız Cemil Çiçek Beyefendi’nin öğretmenleri kabulleri gerçekleşti. Burada Meclis Başkanımızın öğretmenleri dinlemek için özel bir gayret gösterdiğine şahit olduk. Bu da aslında çok önemli bir adımdır; çünkü, kendi mesleğimiz hakkında yıllardır birkaç söz söyleyememenin ve “benim de bir fikrim var” diyememenin sıkıntılarını yaşayan bir meslek grubu olarak ne demek istediğimi bütün meslektaşlarım anlayacaktır.

Ben de hem bütün meslektaşlarım adına hem de Kayserimiz adına Meclis Başkanımızın ve Milli Eğitim Bakanımızın katıldığı bu toplantıda bir konuşma yaptım. Gerçekten şehrimizin fark yaratan bir şehir olduğundan başlayarak Kayseri’deki eğitim faaliyetlerinden dilimin döndüğünce söz ettim ve Başkan Özhaseki’nin bir konuşmasında anlattığı fıkrayı da naklederek konuşmamı tamamladım. Bu fıkra oldukça ilgi çekti ve çok alkış aldı. Belki bilenler vardır ama yine de kısaca tekrarlayayım. Kayseriliye eğitimde başarının sırrını sormuşlar. O da bir dörtlük söyleyerek cevap vermiş:
Ananın ketesi ( beslenmenin önemi)
Babanın kesesi (eğitim bir yatırım işidir)
Hocanın nefesi ( iyi hocalardan ders almak gerekir)
Talebenin hevesi, demiş. (motivasyon bu işin temelidir)

Meclis Başkanımız Cemil Çiçek de Kayseri’yi ve Kayserilileri öven oldukça güzel bir konuşma yaptılar. Sağ olsunlar.
Saat 17.30 civarında Başbakan Yardımcısı ve Devlet Bakanı Ali Babacan’ı ziyaretle devam eden gezimiz, saat 19.30’da Milli Eğitim Bakanımız Ömer Çelik’in öğretmenlerimize vereceği akşam yemeği için Başkent Öğretmenevinde son buldu. Bakanımızın yemek sonrası yaptığı konuşma ile gece noktalandı.
24 Kasım günü saat 9.00’a Anıtkabir ziyaretimiz vardı ki, Anıtkabir’de tekrar Ankara’da olmanın mutluluğunu bir kez daha yaşadım. 20. Yüzyılda Allah(cc), Mustafa Kemal Atatürk gibi bir lideri Türk Milletinin içinden çıkarmıştır ki, ne kadar şükretsek azdır. Başöğretmenimizin ebedi istirahatgahında sadece çelenk koymakla yetinmedik, Atamız ve aziz arkadaşları, aziz şehitlerimiz için dualarda bulunduk. Allah kabul etsin.
Saat 10.30’da Başkent Öğretmen Evinde Öğretmenler Günü programı vardı. Bütün gezilerimize katılan ve bütün programlarda bizlere eşlik eden Milli Eğitim Bakanımızın, 81 ilin temsilcisine kendi elleriyle ödül verdiğini ve 81 ile ayrı ayrı selamlar yolladığını burada söylemeliyim.
Kayseri İl Temsilcisi olarak bu gezide ve öncesinde teşekkürü borç bildiğim insanlar vardır. Onlara buradan ayrı ayrı teşekkür etmek istiyorum:
Ahmet Erdem Ticaret Meslek Lisesi Müdürü Yakup Yüksel Bey’e,
Kocasinan Milli Eğitim Şube Müdürümüz Hamdi Koçak Bey’e;
Kocasinan Milli Eğitim Müdürümüz Mehmet Sivritaş Bey’e;
Kayseri İl Milli Eğitim Müdür Vekilimiz Osman Elmalı Bey’e;
Kayseri Vali Yardımcımız Haluk Tunçsu Bey’e;
Kayseri’deki basın yayın kuruluşlarına; ulusal medya kuruluşlarımıza;
Yörük Türkmen Vakfı Kayseri Şube Başkanımız Ali Aydın Bey’e;
Türk Eğitim Sen Kayseri Şubesine;
Medar-ı iftiharlarımız, Kayseri’nin gururu yazarlarımız Abdullah Ayata Bey’e, Vedat Sağlam Bey’e ve Adnan Büyükbaş Bey’e;
Ankara’da beni yalnız bırakmayan ebedi dostum Halit Özden Yaşar Bey’e ve arkadaşlarına;
Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı Eğitim ve Kültür Müdürü Metin Köse Bey’e;
Başkent Öğretmenevi Yetkilileri ve Personeline;
Gazi Üniversitemizden değerli hocalarımıza;
Başta Milli Eğitim Bakanımız Ömer Dinçer Bey olmak üzere, canla başla gayret gösteren Milli Eğitim Bakanlığı personeline;
Telefonla arayarak ve mesaj göndererek bu özel günde bizleri yalnız bırakmayan öğrencilerimize, öğretmenlerimize, dostlarımıza ayrı ayrı teşekkür eder, saygılarımı ve sevgilerimi sunarım.

Yorumlar