İtalya Günlüğü / Bekir Kağan Yavuz yazdı

04.03.2012
Bügün sabah uçağa bindik ve İstanbul'a ulaştık.İstanbulda biraz mola verdikten sonra Roma uçağıyla Roma'ya gittik.
Romadan trenle Arezzo'ya ulaştık.Arezzo'da evinde kalıcağımız italyan arkadaşlarımızla tanıştık ve evlerine gittik.Ben eve girer girmez annesi hemen bir bardak su verdi.Daha sonra benim kalacağım odayı gösterdiler.Annesi yemeğin hazır olduğunu söyledi ve hep birlikte yemek yemeye başladık.Yemekte babası ile biraz konuştuktan sonra onlara Türkiye’den getirdiğim hediyeleri verdim.Onlara verdiğim hediyeleri sevdiler.Daha sonra arkadaşımın babası bizi Fiorentino'ya götürdü.
Arkadaşım ile oraları beraber gezdik. Akşamları çok sessiz bir yerdi.Arkadaşımın babası geldi ve bizi aldı eve gittik.
Eve gidince arkadaşım ve ailesiyle biraz konuşup uyudum.

05.03.2012
Sabah okula geç kalmamak için erkenden uyanmıştım. Hep birlikte kahvaltı yapıyorduk. Bana çay koydular görünüşte biraz değişik ama tadı aynıydı. Çay'ın yanında biraz bir şeyler yedikten sonra babası bizi tren istasyonuna bıraktı. İstasyonda arkadaşım Tolunay da vardı. Birlikte okula gittik.Okulda diğer arkadaşlarım da vardı.Daha sonra okul müdürümüz Yakup Bey geldi.Biz okulu gezmeye başlamıştık.Okul genellikle sanatsal faaliyetleriyle öne çıkıyordu ama diğer derslerde işleniyordu. Tahminime göre okulun bir bölümü sanata diğer bölümü normal derslere ayrılmıştı. Okuldan sonra hep birlikte yemek yemeye gittik. Daha sonra öğretmenlerimizle ayrıldık.İtalyan arkadaşlarımız bizi gezdirdi. Akşam olunca Tolunayların evine gittik.Yemeği orada yedik.Arkadaşımın babası geldi ve bizi eve götürdü.Eve gidince arkadaşım ve ailesine iyi geceler diyip uyudum.

06.03.2012
Bugün kahvaltıda yine çay içtim. Annesi bizi tren istasyonuna bıraktı. Bugün okula değil öğretmenlerimizle birlikte Floransa'ya gidecektik. Trene bindik hemen hemen her binanın üstünde haç işareti vardı.Bol bol fotoğraf çektik.Venedik kanalını gördük çok güzel bir manzarası vardı.Orada içinde önemli heykel ve resimler olan bir müze vardı.Fotoğraf çekimi yasaktı.Müzeden sonra yemek yemeye gittik.Yemeğimizi yedikten sonra bir saat süreyle ayrıldık.Güzel bir gezi olmuştu tekrar trene bindik ve Arezzo'ya doğru yola çıktık.İtalyan arkadaşlarımızı son görüşlerimizdi.Bu akşam Tolunay ve arkadaşı bize gelmişti.Yemek yedikten sonra film izledik.Saat geç olunca Tolunaylar gitti.Biz'de yarın sabah erken kalkacağımız için uyuduk.

07.03.2012
Bugün sabah erkenden kalktık. Tren istasyonunda arkadaşımla vedalaştım.beni çok iyi şekilde ağırlamıştı.Tren ile Roma'ya gittik.Kalacağımız otelin içine eşyalarımızı yerleştirdik.Hep birlikte Roma'yı gezmeye çıktık.Roma güzel bir şehirdi.Sonunda Colezyum'a geldik.Gladyatörler ile fotoğraf çekindik.Roma'yı gezerken akrobatik gösteriler yapılan bir meydan gördük.Alış veriş yapmamız için orada yerler vardı belli bir süre serbest kaldıktan sonra yeniden toplandık.Otele gittik.