Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata okulumuzda basın toplantısı yaptı: "AB Projelerinde Kayseri Yine Birinci"

Kayseri Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata, AB Hayat Boyu Öğrenme programı kapsamında 12 okulun hazırladığı projelerin kabul gördüğünü ve ilk etap olarak 335 bin Avro hibede bulunulduğunu söyledi.
Kayseri Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata, AB Hayat Boyu Öğrenme programı kapsamında 12 okulun hazırladığı projelerin kabul gördüğünü ve ilk etap olarak 335 bin Avro hibede bulunulduğunu söyledi. Ayata, "Kayseri´nin AB programlarından faydalanması ve geliştirdiği projeleri yine diğer illeri sollayarak zirveye oturmuştur" dedi.
İl Milli Eğitim Müdürü Erdoğan Ayata, 2011 yılı teklif çağrısı kapsamında AB Eğitim ve Gençlik programlarına müdürlüğün başvuru yaptığı ve kalite değerlendirmesi sonucu kabul edilen ortaklık projelerinin açılış toplantısını gerçekleştirdi.


Ahmet Erdem Anadolu Ticaret ve Ticaret Meslek Lisesi´nde gerçekleştirilen toplantıda konuşan Ayata, Kayseri Milli Eğitim Müdürlüğü´nün sunduğu ´AB Ülkelerindeki İş Sağlığı ve Güvenliği Politikaları ve Uygulamalarının Kıyaslanarak İyi Uygulamaların Meslek Okullarına Adaptasyonu´ isimli kurum projenin kalite değerlendirmesi sonucunda desteklenmeye değer bulunduğunu söyledi. Ayata, "AB Mesleki Eğitim Programı olan Leonoardo da vinci programı, Avrupa Birliği´ne üye ve aday ülkelerin mesleki eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek için yürütülen bir programdır. Bu program, ülkeler arası işbirliğinin kullanılarak mesleki eğitim sistemleri ile uygulamalarında kalitenin geliştirilmesini, yeniliklerin teşvik edilmesini ve Avrupa boyutunun desteklenmesi amaç edinmiştir. 2011 yılı teklif çağrısı kapsamında hayat boyu öğrenme Leonardo da vinci ortaklık faaliyet alanında sunulan ´AB Ülkelerindeki İş Sağlığı ve Güvenliği Politikaları ve Uygulamalarının Kıyaslanarak İyi Uygulamaların Meslek Okullarına Adaptasyonu´ isimli kurum projemiz kalite değerlendirmesi sonucunda desteklenmeye değer bulunmuştur. Projemizin amacı, mesleki eğitim kurumlarımızda çalışan veya öğrenim gören idarecilerimizin, öğretmen ve öğrencilerimizin ´iş sağlığı ve güvenliği´ konusundaki bilgilerine katkıda bulunmak ve farkındalık artırmaktır" dedi.
Bu kapsamda İl Milli Eğitim Müdürlüğü´nden 12 idarecinin Litvanya, Almanya ve İtalya´ya çalışma ziyaretlerinde bulunacağını kaydeden Ayata, "Ayrıca 2013 yılının Mayıs ayında proje ortaklarımızdan olan Almanya, Hollanda, Slovakya, İtalya ve Litvanya Türkiye´deki uygulamaları yerinde görmek için Kayseri´ye ziyaret düzenleyecektir" dedi.
12 PROJE İLE 335 BİN AVRO HİBE
2011 yılı teklif çağrısı içerisinde AB´nin Hayat Boyu Öğrenme Programlarının bir çoğunda Kayseri´deki okulların önemli başarılar elde ettiğine vurgu yapan Ayata, toplamda kabul edilen 12 proje için 335 bin Avro hibe alındığını söyledi.
Ayata, "Kayseri, eğitim alanında başarı çıtasını yükselttiği gibi AB projelerinde de önemli çalışmalar yapmıştır. İlimiz, bu projelerle ülkemizdeki diğer illeri geride bırakmıştır. 21. yüzyılın bilim ve teknoloji alanına getirdiği yeniliklere ve değişimlere uyum sağlamamızın gerektiği aşikardır. İdarecilerden öğretmenlere, öğrencilerden teknik destek personellerimize kadar herkesin çağın değişen şartlarına ayak uydurmaları eğitim e öğretim hayatında verilen hizmetlerin kalitesini ve ülkemizin gelecğini olumlu yönde etkileyecektir" dedi

Yorumlar