Ticaret ve Turizm Öğretimi Genel Müdürü Murat Bey Balta'yı tanıyalım

1956 yılında Karaali kasabasında doğdu. İlköğretimini Karaali'de, ortaöğretimini Ankara'da, yüksek öğrenimini Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde, yüksek lisansını ise Ahmet Yesevi Üniversitesi Ekonomi ve Hukuk Fakültesi Eğitim Yönetimi alanında yaptı.

Eğitim Sektörünün bütün kademelerinde görev aldı.Öğretmenlik görevine 1977 yılın'da Bala Sırapınar Köyü İlköğretim okulunda başladı.Burada 3 yıl görev yaptıktan sonra Karaali İlköğretim okuluna atandı.Aralık 1979'da Polatlı Topçu okulunda askerlik görevine başladı. 
Sonra İzmit Kandıra 2.Topcu Taburunda Asteğmen olarak görevini tamamladı.Askerlik görevinin bitiminde Etimesgut İlçesi Bağlıca İlköğretim Okuluna öğretmen olarak atandı.4 yıl bu okulda yönetici ve öğretmen olarak görev yaptıktan sonra 1985 yılında Bala İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürlüğü'ne atandı.Aynı zamanda Bala Lisesin'de de derslere giren Balta 1989 yılında Güdül İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü görevine terfien atandı.Bu görevi esnasında Güdül Kaymakam Vekilliği görevinide yaklaşık 1 yıl sürdürdü.Başarılı çalışmaları  Ankara Valliliğince  ve Milli Eğitim Bakanlığınca takdir gören Murat Bey BALTA 1991 yılında  Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Müdür Yardımcısı olarak atandı.Yatırım Tesisler Şubesi ,Bütçe Muhasebe Şubesi ,Beden Eğitimi ve İzcilik Şubesi ,Basın Yayın Halkla İlişkiler Şubesi ,Araştırma Planlama ve Koordinasyon Şubelerinde görev yaptı.19 Aralık 2002   tarihin'de Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü görevine getirilen Murat Bey BALTA başarılı çalışmaları ile Milli Eğitim Bakanlığınca 2 defa maaşla ödüllendirildi.Ayrıca Bakanlık ve Valilik makamlarınca'da 12 Takdirname ,30 Teşekkür ve Çeşitli Kurum ve Kuruluşlarca'da Yüz'den fazla  Plaket ve şiltle ödüllendirildi.Çeşitli dergi ve gazeteler'de makaleleri yayınlanan Murat Bey BALTA  10.10.2008 Tarihin'de Ticaret ve Turizim Öğretimi Genel Müdürlüğü görevine atandı.    

Evli üç çocuk babası olan Murat Bey BALTA Ulusal ve Uluslar arası başarıları nedeniyle pek çok ödülü bulunmaktadır. Ankara'da Eğitim Kurumlarının pek çoğunun yapımında  emeği vardır.Özellikle Eğitime Yüzde Yüz Destek Kampanyasın'da Türkiye'de enfazla  desteği sağlayan  İl'in Müdürü olarak Milli Eğitim Bakanı Sayın Hüseyin ÇELİK tarafından  TAKTİRNAME ile ödüllendirilmiştir.Kırsal ve varoşlardaki okullara özel önem veren Murat Bey BALTA bu Okullarımızın fiziki şartlarının iyileştirilmesi ,Bilgisayar destekli eğitim ,E-erişim ,eğitim materyellerinin zenginleştirilmesi konusunda  özel çaba sarfetmiştir.  

Eğitimde feda edilecek hiç bir fert yoktur anlayışını  kendisine rehber edinen Murat Bey BALTA Baş Öğretmen Mustafa Kemal ATATÜRK'ün ülkemizi çağdaş medeniyetin  ötesine  taşımak için durmadan, dinlenmeden, usanmadan çalışmaktan onur duyan anlayışı ile görevini sürdürmektedir.

Yorumlar