Okulumuzun Tarihçesi


Okulumuz 1985-1986 öğretim yılında hayırsever işadamı SAMİ YANGIN'ın "ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ" binasını yapmayı taahhüt etmesiyle "SAMİ YANGIN ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ" adıyla öğretime açılmıştır. M.E.B.nı 29/04/1985 tarih ve D.2781 sayılı yazısı üzerine Nuh Mehmet Küçükçalık Anadolu Lisesi, 1988-1989 öğretim yılında Nuh Mehmet Baldöktü Anadolu Lisesi'nde geçici olarak eğitimi sürdürmüştür. 1989-1990 öğretim yılında okul kendi binasına taşınmıştır. Okulumuz 1991-1992 öğretim yılında ilk mezununu vermiştir.

1996-1997 öğretim yılında aynı binaya ikinci okul olarak "SAMİ YANGIN ANADOLU LİSESİ" açılmıştır. 1999-2000 öğretim yılı sonuna kadar iki okul aynı binada eğitim öğretimi devam etmişlerdir. Binanın yetersiz olması sebebiyle, daha önceden yapılan bir protokol gereği "SAMİ YANGIN ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ" 17/05/2000 tarihli Valilik oluru ile ÇOK PROGRAMLI LİSE olarak yaptırılan binaya taşınmıştır.

Anadolu Ticaret Meslek Lisesi'nin bünyesinde Ticaret ve Turizm Öğretim Genel Müdürlüğü'nün 23/06/2000 tarihli yazıları onayı ile TİCARET MESLEK LİSESİ açılmıştır. Binanın yapımında hayırsever AHMET ERDEM isimli şahıs maddi yardım yapması ve isminin verilmesi konusunda protokol yapılmasından dolayı okulumuzun ismi "AHMET ERDEM ANADOLU TİCARET VE TİCARET MESLEK LİSESİ" olarak değiştirilmiştir. 2000-2001 öğretim yılını "AHMET ERDEM ANADOLU TİCARET MESLEK LİSESİ VE AHMET ERDEM TİCARET MESLEK LİSESİ" adıyla iki okul olarak eğitim- öğretime başlamıştır.

Yorumlar